Każde dziecko jest inne - edukacja przez indywidualizację

"Zadaniem szkoły jest realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie,  rozwoju i możliwościach uczenia się"

 

„Każde dziecko jest inne – edukacja przez indywidualizację w Gminie Zarszyn”

to tytuł  projektu realizowanego w Gminie Zarszyn od września  2011r. 
w ramach

Priorytetu IX PO KL :  Rozwój wykształcenia i kompetencji 
w regionach, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
 z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.


Podstawa programowa kształcenia ogólnego wprowadzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17) nakłada konieczność wdrożenia kompleksowego programu wspomagającego szkołę w procesie edukacji, uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju. Wsparcie działań szkoły na pierwszym, ważnym etapie edukacyjnym w realizacji treści i wymagań, określonych w nowej podstawie programowej zapewni projekt realizowany przez wszystkie szkoły podstawowe naszej gminy.

 

 

Cele projektu:

1.     Wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III w 7 szkołach Gminy Zarszyn dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów i uczennic oraz ich możliwości psychofizycznych w okresie realizacji projektu.

2.     Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających
 i wspomagających indywidualną prace nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne.

3.     Zminimalizowanie specyficznych trudności:

-  w nauce czytania i pisania, w tym zagrożonych dysleksją – 35 uczniów,

- w zdobywaniu umiejętności matematycznych- 14 uczniów,

-  skorygowanie wad wymowy- 14 uczniów,

- skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała- 45 uczniów,

- wsparcie i pomoc dla uczniów wykazujących zaburzenia w komunikacji społecznej- 9 uczniów,

     4. Stworzenie warunków do rozwoju potencjału w zakresie nauk     matematyczno- przyrodniczych- 30 uczniów.

 

 

 

 

 

W Szkole Podstawowej w Jaćmierzu uczniowie biorą udział w następujących zajęciach:

1.     Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją-  3 chłopców  i 9 dziewcząt

2. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno- przyrodniczych- 5 chłopców  i 9 dziewcząt